PRINTET OG INDRAMMET PÅ EGET TRYKKERI
FRI FRAGT VED KØB OVER 399,-
LEVERING: 1-4 HVERDAGE
30 DAGES FORTRYDELSESRET

Handelsbetingelser

Nedenfor kan du læse vores handelsbetingelser, som finder anvendelse for køb af varer på feineye.dk. Alle køb af varer på feineye.dk er undergivet dansk ret. Derfor afgøres enhver tvist af de ordinære danske domstole.

Generelle oplysninger

Feineye.dk ejes og drives af Feineye ApS
CVR-nr. DK42301396
Adresse: Mimosevej 13, 3660 Stenløse, Danmark.
Telefonnr. (+45) 719 00 519
E-mail: kundeservice@feineye.dk

Priser

Priserne på feineye.dk er dagspriser, angivet i danske kroner og inklusiv 25% moms. De angivne priser gælder kun for ordrer til levering i Danmark, ikke omfattende Færøerne og Grønland. 

Betaling

Vi tilbyder følgende betalingsmuligheder:

MobilePay, Dankort, Visa/Dankort, Visa, VISA Electron, Maestro, MasterCard og betaling ved bankoverførsel.

Betaling med kort foregår selvfølgelig på en krypteret og sikker forbindelse. Vi tager ikke kortgebyrer. Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved ordreafgivelsen.

Ved bankoverførsel skal beløbet indbetales på vores bankkonto: Danske Bank / Reg.nr. 3409 / Kontonr. 13221669. Ordrenummeret bedes angivet ved bankoverførsel. Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.

Fragt og levering

Ved køb over kr. 399,- er der FRI FRAGT med GLS til GLS PakkeShops.

Ved køb over kr. 799,- er der deslige FRI FRAGT med GLS til firma- og privatadresser.

Ved køb under kr. 399,- er fragten med GLS kr. 29,- til GLS PakkeShops. Ved køb under kr. 799,- er fragten med GLS kr. 59,- til firma- og privatadresser. Vi leverer kun til danske adresser, ikke omfattende Færøerne og Grønland. 

Leveringstiderne fremgår af de enkelte produktsider. De fleste af vores varer er print-on-demand (POD) produkter, hvor fotoene/fotoplakaterne/kunsttrykkene først printes og indrammes efter bestilling. Hvis varerne til printning og indramning er på lager, er leveringstiden 1-4 hverdage. Leveringstiderne er forventede leveringstider, da vi kan være afhængig af levering fra vores leverandører. Vær opmærksom på, at der ved levering til ikke-brofaste øer skal påregnes en ekstra dags leveringstid.

Har du valgt betaling ved bankoverførsel, vil din ordre først blive ekspederet, når vi har registreret din indbetaling.

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos os, og ikke kun de 14 dages fortrydelsesret du som forbruger er sikret jf. Forbrugeraftaleloven. Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.  Fristen indebærer, at du har 30 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kundeservice@feineye.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
 

Fortrydelse af en del af købt
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
 

Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
 

Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
 

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet. Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
 

Varen sendes til:
Feineye ApS
Mimosevej 13
3660 Stenløse
E-mail: kundeservice@feineye.dk
 
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Du bedes oplyse kundeservice@feineye.dk som modtagers e-mailadresse. Når du sender varen, bedes du vedlægge udfyldt standardfortrydelsesformular eller en kopi af den e-mail, hvor du gjorde fortrydelsesretten gældende.
 

Særlige bestemmelser for erhvervskøb
Medmindre andet er aftalt, har erhvervsdrivende ikke fortrydelsesret. Skulle du, som erhvervskunde, beklageligvis fortryde dit køb, er du dog velkommen til at kontakte vores kundeservice pr. mail, kundeservice@feineye.dk, så vil vi se, om vi kan lave en specielordning. Dette fordrer, at du skriver til vores kundeservice senest 30 dage efter den dag, du modtog varen.

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

Inden du sender varen retur, skal du sende fakturanummeret og en detaljeret beskrivelse af problemet med eventuelle billeder til kundeservice@feineye.dk. Vi vurderer herefter sagen, du modtager et reklamationsnummer, og det aftales, hvordan reklamationen bedst løses. Send ikke en reklamationsvarer retur, før det er aftalt med os.


Varen sendes til:
Feineye ApS
Mimosevej 13
3660 Stenløse
E-mail: kundeservice@feineye.dk
 
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Du bedes angive kundeservice@feineye.dk som modtagers e-mailadresse til fragtfirmaet. Når du returnerer varen, bedes du vedlægge det modtagne reklamationsnummer.
 

Særlige bestemmelser for erhvervskøb
Medmindre andet er aftalt, har erhvervsdrivende alene 12 måneders reklamationsret fra fakturadato. Ombytning eller reparation medfører ikke, at der starter en ny 12 måneders reklamationsperiode.

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os: Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse. Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Feineye ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. Den dataansvarlige på https://feineye.dk er Feineye ApS.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: kundeservice@feineye.dk.

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte kundeservice@feineye.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
https://www.forbrug.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - https://ec.europa.eu/odr.

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 23. november 2023

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Hent fortrydelsesformular